Sweater: 1ste werkstuk met mijn overlock

Lieve lezers,

Yvette en ik hebben in november  heel veel naar elkaar gemaild i.v.m. het aanschaffen van een overlock. Ik werd er door zoveel naaigroepjes in meegezogen. Zoveel antwoorden en nog begreep ik er niets van. Toen ik Yvette voor het eerst ontmoette, gaf ze me die dag het vertrouwen om bij haar ooit eens een overlock te kopen.
Nooit gedacht dat mijn droom heel, maar ook heel snel zou uitkomen.

IMG_20160517_095521Ik ben in de zomer van 2015 getrouwd en we kregen van onze vrienden een zeer mooie enveloppe. Mijn man vroeg aan mij wat we daarmee gingen doen. Ik wist dat hij een PlayStation 4 wilde hebben, dus zei ik heel spontaan dat hij mocht kiezen. Ofwel leggen we het geld opzij voor onze volgende vakantiereis ofwel mocht hij zijn PlayStation kopen. Zo een keuze moet je echter niet aan een man laten kiezen. Hij koos voor optie 2.
En ik wist natuurlijk wat ik met het overschot van het geld wilde kopen. Een overlock. Met veel vreugde schreef ik naar Yvette. Voor ik het wist en het besefte, kreeg ik van haar een mooi voorstel. Plots had ik niet enkel een overlock maar ook ineens een BrotherScanNcut 900…
Het was een van mijn mooiste kerstmissen ooit 😜
Kerstmis, is ook de periode om natuurlijk cadeautjes te geven aan elkaar.

Elk jaar vieren we nieuwjaar bij onze vrienden. Dit jaar was het bij de vrienden van mijn man.
Mijn man is peter van het jongste kind van zijn beste vriend. “Super”,dacht ik bij mezelf. Ik ga mijn grenzen heerlijk verleggen.
Voordat ik de overlock had, maakte ik vooral jurkjes en rokjes voor mijn dochtertje als voor mezelf.
Ik wist dat het petekind (4 jaar) graag sweaters draagt. Samen met zijn mama kozen we een stofje uit. Het was natuurlijk een stofje uit de collectie van ons Yvette. Met haar goede advies hebben wij een echt sweaterstofje genomen.

imageMijn andere vriendin Tinneke, die velen wel kennen, kwam op een zondagnamiddag langs om mij te helpen met mijn overlockmachine. Wat hebben we in het begin even gevloekt met het inrijgen.Ik dacht echt bij mijzelf “Jezus, Yvette, waarom heb je mij niet verwittigd dat dit zo moeilijk ging zijn en een hoop werk met zich meebrengt? Als ik dat op voorhand wist, dan had ik het nooit gekocht.” Het zweet liep over mijn voorhoofd en met een bang hartje, begon ik eraan.

Hup, voordat ik het wist, deed mijn overlock 3 dinges tegelijkertijd: naaien, overlocken en snijden.

Tuurlijk kwam de draad van mijn linkernaald los toen ik alleen was. Met een goede tip van Tinneke (die mij een link had gegeven van een filpmje hoe ik met mijn overlock moet werken) stak de draad er alweer in voor ik het wist. Na een dagje werken, zat mijn sweater in elkaar. Ik kon het niet geloven. Zo snel? Ik heb, echt waar, de sweater 2, 3 keren nagekeken, naar fouten gezocht omdat ik het echt niet kon geloven dat ik iets voor het eerst op een dagje heb kunnen afwerken.
Met trotsheid kan ik je melden: het is mij echt gelukt om met een overlock te werken. Geloof me, het is een echte beest, die overlock Juki 654…mijn lievelingsbeest en een aanrader voor alle naaisters…. Sindsdien ben ik echt niet meer weg te slaan van mijn overlock.

IMG_20160517_214410

 

Liefs,

2 gedachtes over “Sweater: 1ste werkstuk met mijn overlock

Geef een reactie

