Black and white deel 1: dé jumpuit

Hallo lieve lezer(s),

Zoals jullie al wel weten hou ik ervan om vaak gelijkaardige outfits te maken voor mama en dochter. Deze keer wilde ik niet dezelfde print nemen maar ongeveer hetzelfde model naaien.

Dit was echter niet gemakkelijk. Mijzelf kennende geef ik nooit de moed op en ging ik op patronenjacht…
Voor mijn prinsesje heb ik een konijnenprintje genomen dat ik bij Droomstoffen heb gekocht. Bij haar was deze print in no timing al uitverkocht.
Patroontje komt uit Ottobre editie 3 2015
Hier heb ik letterlijk alles gevolgd zoals in de uitleg beschreven werd (wat dus zelden gebeurt).

De zakken en het biesje op de rug heb ik afgewerkt met een zilveren elastische paspel. Bij zo’n stofje en model hoort hier en daar wel wat bling bling.

Voor mezelf heb ik een super mooie en een soepel vallend viscose tricot stofje met een luipaard printje genomen. Ook dit stofje komt van Droomstoffen maar jammer genoeg is het niet meer verkrijgbaar. Hier heb ik eens mijn grenzen verlegd. Bovenstuk is het Wren modelletje van Collete patroon(hou er rekening mee dat dit in het Engels is, wanneer ik iets niet begrijp kijk ik nog eens goed naar de prentjes en anders zoek ik het even op op Google) en het onderstuk, is van It’s a fit
De taille van de broek was natuurlijk veel te ruim. Dit heb ik versmald met enkele plooitjes zowel aan de VP als in de AP te verwerken. Tussen het bovenstuk en de broek heb ik een effen zwarte punta di roma genomen. Zo is het geheel veel mooier en valt het allemaal mooier uit. De broekspijpen heb ik afgewerkt met het rimpelsysteem (wat totaal niet correct is natuurlijk).
Normaal gezien was het de bedoeling om een jumpsuit te maken met 3 kwart mouwen, maar toen ik mijn jumpsuit aan het passen was, dacht mijn man dat het af was (dus mouwloos). Ik begon te twijfelen en vroeg natuurlijk raad aan een van de naaigroepjes op Fb. Iedereen gaf mijn man voor een keer 100% gelijk. Bij deze bedankt man en naaivriendinnen. Voor het overige is mijn man een knappe verschijning, grappig, intelligent, welbespraakt, handig, een harde werker, zorgzaam, een geweldige minnaar, maar bovenal heel bescheiden.

Natuurlijk ben ik het ook niet gewoon dat er iets heel los zit aan mijn benen. De broek gaf mij het gevoel dat ik een harembroek ( om het mooi te verwoorden) droeg. Dus, heb ik ze aan het kruis een dikke 2 cm versmald en nu kijk ik al naar uit naar dat zalig zonnig weertje. Let the sunshine come… Deze jumpsuit kan je zowel sportief als cashual sjiek dragen. Het is het schoentje dat het volledig afmaakt.

Liefs,

 

 

Geef een reactie

