Black and white for mummy, white and black for my little prinses: Deel 2: jurkjes

Dag lieve lezer,
Een prinses zonder jurkjes, is als een café zonder bier.
Daarom heb ik voor ons een feestelijk kleedje gemaakt.
Qua stofprint heb ik voor mijn prinsesje de Badcat genomen. Voor mezelf heb ik een zeer soepele viscose tricotstofje  met bloemenprint genomen. Beide stoffen komen van Droomstoffen
Voor mijn prinsesje had ik de Sienna Jurk uit de LMV editie 1/jan-feb 2016 genomen.
Daar had ik zoals bij de eekhoorntjes natuurlijk ook van alles versmald. Ipv dat het mooier werd, kwam het model helaas niet meer mooi uit. Dus heb ik het bovenstuk los gemaakt en een nieuw bovenstuk genomen. Eerst wilde ik afgaan op een bestaand kleedje, maar raar maar waar, vond ik het iets te moeilijk om het over te tekenen. Het kleedje was van binnen ook gevoerd waardoor losmaken echt wel zinloos was. Dus, heb ik door al mijn naaiblaadjes gebladerd. Gelukkig vond ik een model dat ik wel ok vond. Normaal gezien bestond dit model uit 3 stukken VP, een AP en mouwen. Ik heb zowel de VP als van de AP net onder de onderarm geknipt. Vooraan heb ik de VP afgewerkt met een roos en gouden smalle bies.

Voor mezelf heb ik de Wren genomen. Maar besef eigenlijk dat ik deze keer het bovenstuk te los heb gemaakt. Losmaken en vaster maken was de boodschap. Zo blijft een mens dus constant bezig. 😜

Liefs,

 

Geef een reactie

