Ileana Dress

Lieve lezers,

Ergens in het vroege voorjaar van 2015 vroeg Yvette aan mij of ik zin had om met haar en een ander vriendin mee te gaan naar een stoffenbeurs te Maaststricht. Zoiets moet je geen twee keren vragen mij!!! In november 2015 geloof ik, heb ik Yvette en Sarah Martens voor het eerst ontmoet. Het was heel spannend.

Zo had ik ook een betere beeld gekregen wat voor een werk het allemaal meebrengt als je zo’n zaak wilt opstarten. Je weet wel achter een computer hoe het wel aantoe gaat, maar eigenlijk staan we daar niet echt bij stil. Hierbij wil ik Yvette nog eens feliciteren bij het opstarten van haar zaak. Chapeau!!! Ohjee, ik heb daar zoveel mooie stoffen gezien. Ik had zin om alles aan te kopen, maar ja, dat gaat natuurlijk niet. Samen met zijn drietjes kozen we de stoffen uit en probeerde we met elk publiek rekening te houden. Wat niet altijd even evident is.

 

Yvette stuurde me een mailtje dat de eerste lading binnen was gekomen. En daar was het “Poppystofje” erbij (Josje van de oude K3 had zoiets aan tijdens de finale show). Mijn gedachten ging direct naar het patroontje Ileana Dress van Compagnie M.
IMG_20160103_133622Hier heb ik ipv een rits, knopen gebruikt. Nooit gebruik ik nog van die fantasie knopen, ondanks ze perfect machte bij het kleedje en vooral bij het kraagje. De knopen gaan moeilijk dicht als je heel gehaast bent of als je een ongeduldig dochtertje hebt
Hier heb ik echter wel gevloekt bij mijn knoopsgaten. Mijn naaimachine moest allang terug naar de jaarlijkse herstelling, maar ja, het kleedje moest tegen nieuwjaar klaar zijn… Ik heb de bloemenkraag, de knopen en mijn biais voor de onderkant van de rok, allemaal in het koningsblauw genomen. Vond dat het mooier uitkwam met het rose stofje en omdat ik nu eenmaal van dat kleur hou.

IMG_20160103_145839Ik heb natuurlijk een bijpassende haarlintjes gemaakt. Ik heb een zijden roze lint genomen. 2 bloemen elastieken gekocht. De bloemen van de elastieken afgeknipt en geplakt op het lint….

Liefs,

P.S. Het kleedje en de sjaal dat ik draag, heb ik ook zelf gemaakt. Kleedje is de Megan Dress uit de boek van Love at the first stitch. Het stofje komt ook van Droomstoffen.

Geef een reactie

