Stoftest 2: eekhoorntjes

Lieve lezer,

Toen Yvette het tricotstofje met de eekhoorntjes toonde, was ik stapelverliefd op het stofje. Er flitsten kleedjes, jumpsuits, broekjes, rokjes, door mijn hoofd. Eerst wilde ik het kleedje met een effen fuchsia tricotstofje combineren, maar omdat ik het Badcat stofje met roze wilde combineren heb ik toch met limoengroen  gecombineerd. Ik ben blij dat ik dat heb gedaan, want ze staat super mooi met dat kleurtje.

Ik maakte de Sienna uit de LMV editie 1 jan-feb 2016

Dit model is normaal gezien super gemakkelijk en snel klaar.
Een VP en een AP met mouw eraan en 2 delen van de rok en een lint om de achterkant mooi af te sluiten. Ondanks het feit dat ik het patroontje op voorhand had opgemeten was het kleedje natuurlijk veel te breed voor mijn prinsesje. Hier op de foto,  zie je dat het aan de mouwen wat te breed is. IMG_20160313_184700

 

 

 

 

 

 

Dus heb ik de mouwen, de zijnaden en de achterkant van het kleedje veel moeten versmallen.

De bovenkant van het kleedje heb ik met een zelfgemaakte biais en een doorzichtige groen lintje afgewerkt. Ik heb express de zoom en de mouwen afgewerkt met een tweelingnaald in groen garen. Zo zie je het groen kleurtje steeds terug komen in het kleedje. De sluiting staat nog een beetje open maar het stoort me net niet…

Liefs,

Geef een reactie

