Turqouise: 3 x anders

Lieve lezers,

Een van mijn lievelingskleuren is turquoise, ik vind het zo een mooi kleur en als je me laat doen, zou ik alles in dat kleurtje maken. Goed zot, zou je kunnen denken, toch heb ik me gewaagd aan paar leuke kleedjes in deze kleur.

2 van de 3 stoffen vind je nog bij Droomstoffen. Deze prachtige stof van Riley Blake en  het effen tricot stofje vind je nog op de webshop. De diktes van de stoffen zijn ook anders.

Ik heb 2x de Wren  en 1x de Monetta gemaakt. Beiden zijn van Colette Pattern. Sommige denken “heeeelp, in het Engels?” Maar deze kleedjes zijn – echt waar – super gemakkelijk. De Monetta is het gemakkelijkste, maar ja, ik wilde weer iets specialer doen. Ik heb de kraag die normaal gezien bij het mouwloze kleedje hoort, er toch bijgedaan. Ik had nog overschot van een ander stofje dat perfect past bij mijn effen stofje. Hé, wie mij al een beetje kent of goed kent, weet dat ik altijd wel genoeg stof over heb om nog een leuk kleedje te maken voor mijn prinsesje. Dus, hier in het effen stofje heeft ze ook een kleedje gekregen. Ik heb het patroontje van Ottobre editie…. genomen. Zoals gewoonlijk weer veel te groot….dus het hangt nu in de kast…

 

IMG_20160214_164715-1Van de Riley Blake had ik nog stof over om een leuk topje te maken. Het patroon komt van Knipmode. Simpel en vooral heel gemakkelijk om te maken. Dat vinden we toch geweldig 😁 De onderkant en de mouwen zijn in effen punta di roma.

 

 

 

Mijn 3de kleedje, ook daarvan heb ik ook een zelfde topje gemaakt als met het Riley Blake stofje. Dit stofje is iets dikker van tricot en heerlijk om mee te werken, maar ook om te dragen, te wassen en vooral om niet te strijken. Er zit een gouden draad ingeweven, zodat het een zeer feestelijke jurk wordt. Het topje heb ik afgewerkt met een gouden elastische biais. Zelfs, als je in de zomer mooie teenslippers draagt, ben je nog altijd de beauty lady…

Liefs,

 

2 thoughts on “Turqouise: 3 x anders

Geef een reactie

