Teststof 3

Lieve lezers,

Ken je dat, dat je een stof ziet en je weet wat je ermee wilt maken. Meestal blijf ik dan bij mijn eerste gedachte.

Bij dit stofje is het helemaal anders verlopen.

Ik ontdekte dat in het stofje dat ik van De droomstoffen heb mogen testen, wol en viscose was verwerkt.

Echte wol en ik zijn niet zot van elkaar, hoewel dat ik het wel heel mooi vind, kan ik het niet verdragen op mijn huid.

Dus, ging het stofje naar mijn prinsesje.

Ik ben iemand die zoveel mogelijk uit een stofje wilt halen.

imageHet werd een Suzanne cardigan. Heerlijk warm wanneer het eens wat kouder weer is, zeker naar de winter toe.

Bovendien had ik nog genoeg stof over om een bijpassend rimpelrokje te maken.

Maar ik twijfelde zo vaak over hoe ik alles zou afwerken. Ik heb verschillende soorten stof gecombineerd, maar kreeg bij elke combinatie niet dat “waaaauuuuw” gevoel en ik kan iets niet afwerken als ik er niet 100% achter sta.

Shame on me, maar het stofje lag dus al een tijdje opzij…tot deze week en wat ben ik blij met het resultaat.

Ik heb de cardigan afgewerkt met een paspel, zodat het geheel niet te eentonig zou zijn.

Het rokje heb ik afgewerkt met een rode brede elastische boord. Voor de zoom van de rok heb ik dezelfde paspel gebruikt als bij de cardigan.

Omdat ik wat schrik had dat het stofje ook bij mijn prinsesje zou prikken, heb ik er nog een effen rode katoenen voering in gestikt. Zo zal de stof niet aan de kousenbroek van mijn dochtertje blijven haken….

Zo heeft mijn prinsesje voor de winter haar eerste outfit want het is nu nog een beetje te groot…

Liefs,

Runa

 

Geef een reactie

