The Suzanne cardigan

Lieve lezeressen (en lezers ook welkom natuurlijk),

Oh, oh, oh, ik was helemaal vergeten om een blog te schrijven over mijn ervaring met de Suzanne van Compagnie M

Ik heb deze cardigan zowel voor mezelf als voor mijn dochtertje gemaakt. Ik heb ze in het bruin met een gouden draad in gewoven bij Droomstoffen gekocht. De blauw/grijze als de bordeau heb ik tijdens een stoffenbeurs gekocht samen met mijn naaivriendin Els Rits.

Mijn ervaring? Eerlijk? Het is een leuke cardigan, maar het ding slorpt enorm veel stof op. Het geheel is lang maar ook breed. Dus bij een stofbreedte van 1m10 of 1m20, moet je in de lengte veel stof nemen. De vraag of ik dit nog zal maken in de toekomst, is een goeie vraag. Zeker niet in dure stoffen, dat weet ik nu al…

Het maken, valt al bij al wel goed mee. Na een paar uurtjes zit de cardigan wel in elkaar. Naar mijn gevoel is dit gemakkelijk voor beginners. Ook voor mij was dit de allereerste keer dat ik een cardigan naaide. Enkel vond ik de eindafwerking wat raar en niet zo mooi (zal misschien ook aan mezelf liggen). In elke cardigan heb ik bijna altijd een elastische biais gebruikt.

Bij 2 cardigans heb ik van binnen ook gevoerd zodat je een mooier effect hebt met de zakken.

Succes en ik ben echt benieuwd naar jouw cardigan en je ervaring.

Zoentjes,

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

One thought on “The Suzanne cardigan

Geef een reactie

