Maxi dress

Lieve lezers,

Wanneer je klein bent, krijg je altijd het advies om geen maxi dress of lange rokken aan te doen.
Toch waagde ik me daar aan. Ik wilde tijdens mijn vakantie toch eentje hebben. Spijt heb ik zeker niet. Ik voel me net super in zo’n kleedje.

Net op tijd verscheen in de zomereditie juli-augustus 2016 van LMV een modelletje dat je direct een vakantiegevoel geeft. Het jurkje heet Camilla. Heerlijk losjes maar toch nog wat vrouwelijk. De stof is soepel vallend en satijnachtig en komt van De Stoffenstraat.

Het kleedje op zich is niet zo heel moeilijk om in elkaar te stikken ondanks het feit dat er weer nieuwe uitdagingen waren. Het rokgedeelte heeft aan beide kanten een lange split.

Het bovenstuk is van binnen gevoerd. Normaal gezien moet je dezelfde stof nemen, maar omdat ik net te weinig had, heb ik een katoenstof genomen. Omdat ik ergens had gelezen dat de voering een beetje uitstak, heb ik een effen kleurtje genomen dat ook in mijn print voorkwam en heb ik op mijn buitenstofje, zo dicht mogelijk op de rand een stiksel genaaid. Mijn maxidress had nog iets speciaals nodig om het wauw effect te creëeren, daarom heb voor ik de schouderbanden een gouden bies genomen.

Toen het kleedje af was, besefte ik dat ik het niet hard genoeg had aangetrokken aan mijn transparante elastiek of framilon elastiek waardoor het toch heel los zat. Ik was plots zo onzeker geworden over het kleed maar nam het voor de veiligheid mee. Ik had ook geen tijd meer om de framilon elastiek los te maken want we stonden op het punt om op reis te vertrekken. Dankzij de goede raad van mijn vriendinnen waar we mee op weekend gingen, heb ik een ceintuur genomen. Ik wist dat ik ergens een ceintuur bij had. Dankzij de ceintuur zat het kleed toch nog goed, maar als ik thuis ben, ga ik toch nog mijn bovenstuk aanpassen zodat het kleed nog mooier valt.

Ondanks het feit dat ik voor het eerst een kleedje heb gemaakt met een elastiek erin, vind ik het echt wel leuk. Er zullen nog van die kleedjes komen….

Ik vind dat kleine dames met een maxidress er best wel pittig uitzien. Veel hangt echter af van je stofkeuze, stofprint en vooral het modelletje. M.a.w. hou je vooral niet in wanneer het kriebelt om toch zo een mooie maxidress in je kast te hebben.

Natuurlijk hoort hierbij weer een max van een fotoshoot 😉       Bij deze zou ik graag mijn 2 fotografen nog eens willen bedanken. Dankzij hen ben ik weer een aantal fantastische foto’s rijker.

Zonnige groeten vanuit Texel,

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

 

 

2 thoughts on “Maxi dress

Geef een reactie

