In een kleerkast van prinsessen horen natuurlijk veel tule rokjes te hangen….

Lieve lezers,
Sinds de zomer zie je overal tulen rokken verschijnen.
Oh ja, dat wilde ik ook wel hebben.
Zo geschiede dus mijn mooie tullen rokken voor mezelf als voor mijn prinsesje, tja, voor haar heb ik wel verschillenden gemaakt. In een kleerkast van kleine prinsesjes horen natuurlijk veel tule rokjes te hangen….

Ik heb voor mezelf zowel een bronzen als een zwarte tule rok gemaakt. Lekker zo net aan mijn knieën.
De zwarte tule is echt bruidstule. Bruidstule valt het soepelste van allemaal, is heel fragiel. De bronzen tule is een glitterstof en is nog zacht en valt ook mooi maar is iets stijver dan de bruidstule. Beiden stoffen komen van De Stoffenstraat. Onderrok is een soort synthetisch, maar voelt heel zacht aan je benen. Voor de zwarte tulle rok, heb ik verschillende lagen genomen. Ik combineerde het met de gewone tule, die is iets stijver zodat je weer een andere look krijgt.

psx_20160731_152005.jpgVoor mijn prinsesje viel mijn oog al heel lang op een mooie turquoise tule met kleine Swarovski steentjes erin. De onderrok is in katoen met een leuke print. Deze prachtige stoffen komen van Droomstoffen! Het stofje met de Swarovskisteentjes  wel opletten om niet met je overlock te werken. Ik hield met de steentjes geen rekening mee, waardoor mijn eerste naald van mijn overlock kapot ging. Ik raad je aan om met een naaimachine te stikken. Stik traag en draai af en toe extra meer aan je draaiknop. Zo werken we wat naaimachine vriendelijker 😉
psx_20160730_161615.jpgToen ik mijn prijs ging afhalen bij t Leederke in Lier, zag ik in mijn ooghoek een mooie frambozen roze doorzicht stofje liggen. Met vlinders erop. De onderrok komt ook van de Stoffenstraat.

Voor mezelf heb ik een cirkelrok genomen dat ik via pinterest heb gevonden.
Voor dochtertje heb ik het rokgedeelte van Compagnie M, de Ileanadress genomen. Tijd uitgespaard want het patroontje lag er nog.

Werkbeschrijving van de cirkelrok

De 2 zijkanten 5 cm (wil je nog meer frons, dat kan zeker, neemt dan meer afstand van de vouwlijn) van de vouwlijn leggen. Knip zo rond het patroon. Zo vermijd je om naden te hebben. Zeker in tule is deze manier van werken het beste. Sommige tule zoals bruidstule zijn zo fragiel dat ze snel lelijk worden als je er teveel met aan naait. Qua onderlagen kan je zelf bepalen. Wil je veel volume hebben, heb je veel tule nodig, wil je het basic hebben, zijn 2 lagen tule en een onderrok meer dan voldoende.

Ik heb alles afgewerkt met een elastische tailleband.
Zo, als prinsessen kunnen we weer op straat rond huppelen.

En omdat wij van tulle rokken houden, gaan we nog meer maken 😍

Liefs,
Runa

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

3 gedachtes over “In een kleerkast van prinsessen horen natuurlijk veel tule rokjes te hangen….

  1. […] Ik heb heel bewust voor een turquoise kleurtje genomen. Waarom vraag je je misschien af? Paar maanden geleden vernam ik op mijn werk dat we t-shirts en een fleece met de logo van de kinderopvang gingen krijgen. Onze werkkledij is turquoise en omdat onze thema voor deze zomervakantie ‘sprookjes en superhelden’ is, vond ik dat mijn turquoise tule rok er perfect bij past. Vanaf deze zomer zal je ons regelmatig in onze turquouise glamour tule rok zien rondhuppelen. Mijn man zijn eerste reactie was: ooh zo sprookjes, dit is voor je werk zeker? Euh ja, waarom? Ja, ik zie je daar toch niet in het alle daags meer rondlopen!! Euh pardon? In mijn hoofd had ik gepland dat ik het kon aandoen wanneer ik er zin in had… Oei, toch te sprookjesachtig of combineren we het met een zwoel topje een hakje aan onze voeten of mooie fijne sandaaltjes zodat het mooi is tijdens een romantische dagje met mijn gezin? Wil je weten hoe je een tule rokje moet maken? Hier vind je de link naar mijn blog hoe ik mijn tule rok heb gemaakt: In een kleerkast van prinsessen horen natuurlijk veel tule rokjes te hangen…. […]

    Like

Geef een reactie

