Rianne jurk

Lieve lezers,

Vorig jaar had ik bij Yvette een prachtig bruin-goud tricotstofje kunnen aankopen.

psx_20170208_180817.jpgIk was begonnen met de Suzanne Cardigan! Ik had nog genoeg stof over om nog een kleedje te maken. Met veel moed was ik begonnen aan de Rianne  jurk van LMV. Ofwel heb ik een maat te groot overgetekend ofwel zijn de maten te groot voor mij. Ik vermoed het eerste 😜. Het begon al met de mouwen. Sorry LMV, maar de mouwen zijn echt niet mijn ding. Dus heb ik de lange mouwen eraf gelaten. Dan moest het normaal gezien met een tunnel en koord zijn, maar de afwerking vond ik niet mooi. Dat heb ik gewoon afgewerkt met een elastiek. De elastiek is vanachter gerimpeld en van voor heb ik niet aan de elastiek getrokken.

De halslijn was veel te los waardoor mijn moed in mijn schoenen schonk. Dus lag het in vergeten hoekje. In november 2016 ging ik naar een Femma naaigroep in Haacht. Daar leerde ik een naaivriendin die mij wilde helpen om het kleedje af te krijgen. Zo gebeurde het ook. Met een simpele aanpassing is het opgelost. Namelijk met een plooi aan het voor-als achterpand. Vanaf nu loop ik weer met een origineel kleedje rond en kan jij als beginneling weer verder moest je dit ooit ook eens tegenkomen. Succes….

liefs,

4 gedachtes over “Rianne jurk

Geef een reactie

