Laure dress

Hoi lieve lezers,

Deze zondagmiddag was ik begonnen aan de Laure dress van Straight-Grain.

Laure is een mix & match patroon met verschillende jurk-, kraag-, en mouwop es. Vertrek- punt was de klassieke qipao jurk uit het Shanghai van de jaren 1920. Daaraan voegden ze verschillende op es toe, zodat je met de Laure een breed scala aan jurken kan gecreëerd worden. Laure is een samenwerking met Ann Tang-Se en Annemie Simons van Atelier ’t Leerke in Lier.

wp-image-1100411826jpg.jpgIk koos voor de klassieke qipao kraag. Het was een enorme uitdaging voor me. Ik heb de kraag afgewerkt met een paspel. Atelier ’t Leerke hebben van die leuke chinese knopen, maar ik kon er niet geraken, dus heb ik aan dochterlief gevraagd welke knopen zij het mooieste vond. Ze kon kiezen tussen bloemen en vlinders…. Voor de rest is het me gelukt omd kraag mooi te naaien, mits kleine domme fouten die zijn gebeurd, zoals het voorpand spiegelen op het stof.

Zoals jullie me ook kennen, heb ik ook nog iets anders gedaan dan normaal gezien…. Ik heb voor de voering van het kleed ipv tot aan de borst, in het geheel genomen. Ik vind uit ervaring dat dit het mooieste afwerking is. Maar jij bepaalt zoals altijd hoe je het wilt maken….

Mijn blinde rits zat er super mooi in en ik had gezien dat mijn voering nog niet overlockt was. Daar ging het helemaal de mist in. Ik overlockte blijkbaar een stuk van mijn rits waardoor die nu stuk is. Snif… Soit, straks als mij man thuis komt ga ik direct een nieuwe voorraad van ritsen kopen 😂

Ik kan jammer genoeg niet showen met een aanfoto. Dochterlief is sinds zondagnacht ziek geworden….

Deze hebben jullie nog later te goed van mij….

Liefs,

wp-image-899082645jpg.jpg

6 thoughts on “Laure dress

Geef een reactie

