Every little step, a big miracle

Dag lieve lezers,
Vandaag is het een speciale dag. Niet voor mij of voor mijn prinsesje maar wel voor mijn lieve soulsister Sabrina Van Doesburg

IMG_2905Zij is begonnen met een project Abbiekes Gift. Voor de Nicu (Newborn Intensive Care Unit) maakte zij katoenen dekentjes voor de te vroeg geboren kindjes (prematuurtjes). Deze dekentjes zijn ongeveer 25x25cm zodat de in de couveuse lekker warm kunnen slapen, en 50x50cm om lekker onder te kunnen buidelen. Deze brengt ze geheel kosteloos naar het ziekenhuis Máxima Medisch Centrum in Veldhoven en de grotere dekentjes gaan ook naar het Jeroen Bosch Ziekenhuis in Den Bosch.

In Nederland zijn er 10 Nicu’s. Ze heeft enkel ervaring en contacten met de Nicu van het Moeder en Kind centrum in Veldhoven.
Ouders van kindjes op de Nicu in andere ziekenhuizen mogen bij haar een setje aanvragen. Enige kosten zijn een tegemoetkoming in de verzendkosten.
Ook kan je bij haar terrecht voor de prachtige prematuren kruippakjes. U wilt weten hoeveel zo een mooie kruippakje kost:

Promotie Abbieke* Voor maatje Prematuur 44 / 50 vraagt ze een vrijwillige donatie, dat betekend dat u zelf de hoogte van uw donatie bepaalt.

* Voor maat Newborn 56 / 80 betaalt u het bedrag van € 4.50

CAM02551“Abigail, werd op 28,5 weken geboren met een groei achterstand van 3 weken waardooor zij nog maar 750 gram woog bij de geboorte. Artsen probeerden de zwangerschap nog te rekken op de dag van de opname maar dat mocht niet baten, een dag later was ze geboren en wilde ze vanaf de geboorte in haar glazen huisje. Een dagje eerder dan ons Alyssa. Tijdens de feestdagen mocht ze eindelijk naar huis gaan. Toen was ze 2,5 maanden oud. Zowel mama als Abigail hebben echt gevochten voor hun leven. Voor mij zijn zij echte superhelden.”

U vraagt misschien af wat ik hier te maken heb. Achter de schermen zijn er ongelooflijk veel vrijwilligers die een handje mee steken om die dit project te laten goed draaien. Een van die vrijwilligers ben ik. Samen met mijn ScanNcut machine snijden wij het prachtige tekst in flock zodat dit op de kledingstukken kan gestreken worden. Het is een mini bijdrage van mij en af en toe doneer ik ook nog eens wat stof.

Het is niet veel tegenover wat de andere vrijwilligers doen, maar ik ben blij dat ik  mijn steentje op deze manier kan bijdragen.
Heeft u nog vragen over een dekentje, een kruippakje, kleedjes of mutsjes neemt zeker contact op met Sabrina.

IMG_2903Kriebelt het u ook om een steentje bij te dragen. Gelieve contact op te nemen met claudia@prematurendag.nl (over project zelf  en andere zaken) voor vrijwilligers of aanmeldingen vrijwilligers@prematurendag,nl. Ze kunnen echt uw hulp gebruiken.

In België zijn er ook verschillende projecten voor de prematuurtjes. De link zal ik later nog bij voegen.
Liefs,

IMG_2901

Geef een reactie

