MOMM for the win

Lieve lezers,

Eef van Eulala c’est Chic had een tijdje geleden iedereen uitgedaagd om aan de MOMforthewin wedstrijd mee te doen die zij organiseerde. De prijzen zijn te mooi om ze te laten liggen. De bedoeling was om uit haar prachtige boek een creatie te maken voor jezelf en voor je zoon, dochter, oma, meter…

IMG_3011Na de boek te kopen, zag ik een prachtige stofje See you at the six van Soft Cactus. Heerlijk Belgisch. Ik zag het plaatje voor mezelf. Zelfde patroon als dezelfde stofje voor mij en voor mijn prinsesje. Prachtig toch?

Toen kwam de opdracht van Let’s sti(c)k toghether part 2. Ik dacht toen bij mezelf “yes, 2 vliegen in klap” maar ik vond dat deze opdracht net dat tikkeltje durf en pit nodig had. Ik maak zelden iets voor mijn man. Mijn man zijn smaak is mooi, maar voor mij persoonlijk net te moeilijk om stofjes te vinden die hij wel leuk zou vinden.

Yvette, van Droomstoffen, schreef naar mij dat ze nieuwe stofjes had besteld en net binnen had gekregen. Ze stuurde mij de foto’s door. Daar zag ik mijn droomstof voor ons gezinnetje liggen, blauw en strepen. Ik liet de foto zien aan manlief en ook hij was meteen verkocht. Moet zeggen dit is denk ik mijn allereerste duurste stofje. Wat is er zo speciaal aan:

  • de breedte: 1m90 breed
  • fijne French terry
  • LMV

De ideale stof voor mijn opdracht van MOMM for the win. Maar nu denk je bij jezelf “er is toch geen patroon voor mannen getekend.” Dat klopt. Mijn man is lang maar vooral smal. Vaak liggen de grootste kindermaten samen met de kleinste mannenmaat, heel dicht tegen aan elkaar dat je het verschil niet altijd ziet.

IMG_20170530_204603Dus heb ik de “Not another V-shirt” voor ons allen gemaakt. Ik heb aan het patroontje hier en daar wat veranderd. We zagen de aparte stukken aan de VP het niet echt zitten. Dus heb ik ipv 3 stukken VP, 1 geheel genomen. Om het zelfde effect te creëren zoals de originele, heb ik dus hier en daar wat moeten aanpassen. De V hals vond mijn man ok, enkel mag ik de volgende keer een ronde hals nemen zei hij… De mouwen vond hij te kort, dus heb ik enkele cm’s bij moeten tekenen aan de mouwboord. Zo hebben we weer iets bredere mouwboord dan het originele patroon. Normaal gezien is de t-shirt een breed model. We zijn allen smal, dus, kan je het inbeelden? We zwommen er echt in. Ik heb op het patroon ipv 1,5 cm NW 1 cm NW bijgetekend. Uiteindelijk heb ik overal in totaal 2,5 cm weggenomen.

De V-hals was een enorme uitdaging. Volgende keer iets meer aan mijn halsboord stofje trekken, zodat de V mooier valt. Voor de eerste keer is het wel ok 😉

Maar ik heet voor niets Runa Popje, om toch het geheel een wauw effect te krijgen heb ik nog iets extra gemaakt. Bij mijn man heb ik een borstzakje opgenaaid. Op zijn borstzakje lees je in het heel klein “KING”, voor mijn dochtertje en voor mezelf “Little Queen en Queen”. Voor manlief heb ik een donker blauwe flex genomen. Girls are girls en houden nu eenmaal van bling bling, daarom hebben wij golden flex genomen. In mijn vorige blog lees je, dat ik heb zitten knoeien met mijn scanNcutmachine.

Uiteindelijk mag het resultaat gezien worden, vind je niet? Zo lopen we binnenkort als we ergens naartoe gaan, als een echt gezin dat bij elkaar past. Alle mama’s, papa’s en hun kind zullen op dat moment stik jaloers zijn op ons 😉😂😜

Ik wil deze keer mijn allerliefste man extra, extra in de kijker zetten. Manlief had deze zaterdag ons meegenomen naar Almere. Het was bij Droomstoffen een stoffenverkoop en hij weet dat ik op zo een moment Yvette extra wil ondersteunen. Het was voor Yvette een verrassing dat we daar aankwamen. Toen begreep ze waarom ze vorige vrijdag mijn stofjes niet mocht opsturen. Ook wil ik hem nog eens bedanken dat hij mij het vertrouwen heeft gegeven om iets te maken dat hij mooi vindt. IMG-20170530-WA0031Dat ik voor ons gezinnetje iets mocht maken omdat hij weet dat ik het echt wel leuk vind om mama-dochterlief iets te maken, maar deze keer was het papa-mama-dochter outfit. En stiekem is hij best wel trots op. Niet enkel hij, maar ook ons dochtertje. Je moest haar ogen zien, ze fonkelde als sterren toen ze zag dat ze ook diezelfde stofje had als haar superpapa en haar mamaatje. Ik wil hem nog eens bedanken dat hij op de foto’s wilde staan, maar om hem te respecteren heb ik maar 1 duidelijke en 1 minder duidelijke foto van zijn gezicht gebruikt en dat is onze familiefoto.  Ook wil ik hem nog eens bedanken dat hij zoveel geduld heeft met mij tijdens het naaien, dat hij mij het gunt om mijn hobby zo uitgebreid te laten groeien en mij gewoon in alles ondersteunt. Geen haar op mijn hoofd dat hij al mijn stofjes moet betalen, maar heel soms krijg ik wel een cadeautje dat met mijn hobby te maken heeft.

Dus, zijn mijn 2 laatste missies die rond dezelfde periode waren, wel geslaagd. De missie van “Let’s sti(c)k togheter” en MOMM for the win wedstrijd. YES, WE CAN DO IT…

Hieronder vind je weer fantastische foto’s, dankzij mijn liefste partner en mijn schattige dochter… Oh ja, toen we de fotoshoot deden, was ik de boek vergeten mee te nemen. Daarom vind je hier en daar foto’s waar mijn dochtertje en ik de boek vasthouden of enkel bij onze T-shirts liggen…

Liefs,

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

2 gedachtes over “MOMM for the win

Geef een reactie

