SwapperDapper “second hand swap “

Lieve lezers,

Ken je de SwapperDapper groep? Is een groep waar we voor elkaar een cadeautje moeten maken volgens een bepaalde thema. Je krijgt enkel wat informatie over deze persoon en je mag voor een budget van maximum €15 iets maken.

De thema was deze keer “second hand swap”. Ik geef eerlijk toe dat ik in een kringloopwinkel niet zo heel leuk vind om te gaan winkelen. Ik vind het soms heel vreemd en vooral vies om materiaal aan te raken dat van een ander was geweest. Maar het zal eerder in mijn hoofd zitten, denk ik 😉.

Soit, ik wist wat ik wilde maken voor mijn swapmaatje. Iets met koken, daarnaast ging ik zien wat ik nog kon vinden. Ik wilde een kookboekhouder voor haar maken. Ik ging buiten met 2 houten bakken en een plank.

 

Mijn man die zeer handig is met hout, heeft me super goed geholpen. Ik mocht zijn gereedschap gebruiken en hij hielp mij waar het nodig was. Na veel zagen, timmeren en geverfd te hebben, zijn mijn resultaten wel heel leuk.

 

De kookboekenhouder vond ik van begin af aan echt heel mooi, maar de andere 2 bakken had ik geen wauw gevoel bij. Ik vond het vernis niet mooi voor het geen dat ik in mijn hoofd had. Omdat we nog weinig houtverf hadden moest ik heel voorzichtig omgaan met de verf. Ik trok toch mijn stoute schoenen aan en verfde mijn bakken mooi in het wit. Wat ben ik zo blij met mijn een bobijnenbak en met de hippe fotokader. Toch heb ik ook 1 ding nieuw gekocht: een mooie glazen bokaal. Ideaal voor een heerlijke pot vol met ingrediënten om brownies te maken…natuurlijk heb ik een receptje bijgestoken 😉

 

Weet je wat heel grappig is? Ik mocht mijn cadeau voor iemand uit mijn omgeving maken. Namelijk een juf die op dezelfde school zit als mijn dochtertje. Dus betrok ik nog een juf bij die meespeelde met mijn spelletje. Juf Nathalie1 ging de cadeautjes in de klas zetten. Zo gevraagd, zo gedaan, op woensdagochtend stond dus de zak met de cadeautjes in de klas van juf Sanne.  Voor de veiligheid heb ik een enveloppe bijgestoken dat ze dit pas de 17de juni mocht open doen….

1497685505559Ook ik kreeg ik een geweldig cadeautjes van mijn swapmaatje Maja Mijn pakje kwam vorige week vrijdagavond via POSTNL aan. Ik stond er echt niet bij stil dat het van mijn swapmaatje was. Ik was echt aan het peinzen of ik iets had besteld bij Droomstoffen. Ik keek naar manlief. Hij zei dat hij er echt niets te maken had. Nadien kreeg ik een bevestiging “Runa, het is inderdaad van je swapmaatje” Als een klein kind, telden we af tot de zaterdag. Deze ochtend ging ik met een bonkend hart de trap af en vroeg aan mijn dochter of ze me wilde helpen met het uit te pakken “jaaaaaaaaaa”

Btw, vind je ook niet dat ik handig ben met hout? En vooral, ik vond deze swap echt wel heel leuk. Ik heb mijn smetvrees voor second hands overwonnen, ondanks ik heel sceptisch was over deze thema.

Liefs,

 

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Geef een reactie

