Naais to meet you: meet the rechtdoor “Maya” jurk uit SVDHZ3

 

Lieve lezers,

Evelien van Sew Bidoo had een tijdje geleden Naais to meet you georganiseerd via FB. Wat een geniaal idee van haar!!! Iedereen mocht via een inschrijvingsformulier zich inschrijven om je op te geven als gastvrouw of bij iemand haar thuis te gaan naaien. Allemaal naaisters die je nog nooit hebt ontmoet en die in je buurt wonen. Je mocht zelf bepalen hoeveel mensen er mochten komen.

Ik had me opgeven als gastvrouw, maar ik was dat even uit het oog verloren, totdat ik die leuke mail kreeg van haar. Fantastisch, 3 dames zouden op zondag 29 oktober gedurende 3 uurtjes bij ons komen naaien.

Soms ben ik echt een chaotische, zoals toen, ik had voordat de andere dames kwamen, mijn leuke kasteelfotoshoot. We kwamen stipt om 14u00 terug thuis aan en daar kwam al een naaister aan en dan nog een en dan nog een… Ik begroete de dames, kregen van mij een heerlijk glaasje champagne en we vlogen direct in ons naaiwerkjes. Tussendoor babbelde we nog wat bij. Zo zijn we ook weer 😉img_20171029_1425312036255670.jpgimg_20171029_142734-1337275190.jpg

Natuurlijk willen jullie weten wat ik had gemaakt.

Ik heb uit mijn gepersonaliseerde boek SVDHZ3 de rechtdoor jurk gemaakt. Nu heet het de Maya de Bij dress voor mijn prinsesje. Het was best spannend, want er waren weer nieuwe technieken die ik nog nooit heb gebruikt. 1 van de nieuwe technieken was voor mij de zakken. Gelukkig was hier de uitleg echt heel fijn, maar het was even zoeken zoals bij de mouwen, maar gelukkig waren de andere naaidames er ook. Zoals jullie mij kennen, had ik de AP verkeerd getekend. Tja, als je de avond daarvoor het overtekent, dan kunnen er wel eens fouten gebeuren ;-). Daar had ik wel wat tijd kwijt gespeeld waardoor het kleed half klaar was. De andere helft heb ik deze zaterdag samen met mijn andere naaivriendin Caroline afgewerkt. Extraatjes aan het kleedje:

  • de zoom heb ik mooi afgewerkt met een groene sierstiksel, dat heel toepasselijk is bij Maya de bij.
  • van voor op het kleed heb ik nog een mooie Maya en haar vriendjes prentje opgestreken.
  • Ik heb de brede beleg dat van binnen zat, weggelaten. Ik heb dan wel een smallere beleg genomen en de RP heb ik afgewerkt zoals in de boek stond met een prachtige satijnen lint.
  • omdat de jurk met strepen is, heb ik de strepen van de BP horizontaal geknipt. De onderkant van BP is verticaal en de AP is ook in verticale strepen.
  • omdat ik de AP niet uit 1 deel kon knippen heb ik het in 2 delen moeten knippen. Ik heb daarom de bovenkant van mijn VP genomen zodat ik wist hoe groot de AP moest zijn. Zo komt alles mooi evenredig!!
  • de mouwen komen iets langer dan bij het origineel patroon en het is een beetje te los aan de hals maar qua lengte is het wel goed. Maar voor de rest is het patroon wel best ok voor haar vind ik ondanks de maat een 92/98.

img_20171105_1536401511499492.jpgimg_20171105_1536501022924175.jpgimg_20171105_1536241400327711.jpg

Het was in ieder geval weer een top namiddagje en ja er werd over van alles over gesproken maar dit waren wel de onderwerpen die ons achterna zaten:

  • neem je je naaimachine wel of niet mee wanneer je op vakantie bent?
  • Wat vind je gezin daarvan, moest je het wel meenemen?
  • waarom neem je je naaimachine mee? Is het zoals bij mij dat je perse die ene leuke handtas wilde afwerken, zodat je geen geld kon verspillen aan een gekochte handtas of gewoon omdat je beste maatje niet kan missen 😉

Andere tips werden meegeven om nooit niet meer biais bij de Action te kopen. Wat je dan weer wel mag kopen in de Action is een schoenborstel zodat je alle pluisjes en losse draades op je kleding kan wegdoen.

Oh ja, ons groepsnaam was “Partysewers”.

Dames nog eens bedankt voor de topdag!!! Hopelijk tot gauw en Evelien, bedankt voor deze geweldige dag te organiseren!!!! En toen iedereen naar huis ging ontdekte ik, dat ik mijn hapjes en mijn taart vergeten op tafel te zetten. Tja weer zo typisch voor mij. Ik heb van de dames nog een prachtige bedankje gekregen: bloemen, orchidee en chocolade!!! Ondertussen ben ik toch wel benieuwd van de andere dames of hun projecten ook klaar zijn of niet…

IMG_20171105_202221_361.jpg

Liefs,

2 thoughts on “Naais to meet you: meet the rechtdoor “Maya” jurk uit SVDHZ3

Geef een reactie

