Holly Dress: do you like it or not?

Lieve lezers,

Deze blog zal mijn laatste blog zijn voor Wilwarin Couture.

Wat er nadien zal gebeuren, blijft eventjes geheim want achter de schermen zijn wij hard aan het werken. Spaaaaannnend!!!! Ik beloof het jou, ik zal veel reclame maken zodat je mij terug zal vinden.

Toen we de patroontjes van de laatste editie 6 zagen in de Fibre Mood groep, wilde ik net als velen de Drew jacket maken, maar het leek me teveel werk om even het in elkaar te steken. Btw, ik had toch nog niet het ideale stofje liggen…. Dus koos ik voor de Holly Dress ondanks ik grote twijfels had over het model. Het was voor een keer geen liefde op het eerste gezicht. Dus snuffelde ik eens rond bij mijn favorieten websites zoals bij Marie Karo. Oooh daar vond ik 2 prachtig stofjes.

De winkel wordt gerund door 2 super lieve zussen, maar toen heeft hun mama mij zo goed geholpen. Ik werd met een warm hart ontvangen. Samen bekeken we welk motiefje en kleur voor dit kleedje het beste was. De keuze werd daarom dan ook snel gemaakt. Ik kocht genoeg stof voor mijzelf, maar toen ik het stofje liet zien aan mijn prinsesje, was ze teleurgesteld dat ik niet hetzelfde stof had gekocht voor haar. Vorige week was het braderie, dus waren we met zijn allen de winkel binnengestapt. Hoe het afliep, zal je snel wel ontdekken…

Nu terug naar de Holly dress. Alles verliep van de eerste keer. Halleluja, blinde rits: is ook een echte blinde rits. Knoopsgaten, die heb ik deze keer weggelaten. Ik wist dat Isabelle van Bel’etoile bij het patroontje van de Vita een mouwoptie had waarvan je geen knoopsgaten nodig had maar nog mooi oogt en toch nog praktisch is om aan te doen. Passende knopen vinden, vond ik deze keer wat moeilijker.

Het kleed stak eigenlijk snel in elkaar, dus dat was deze keer echt mooi meegenomen. Af en toe mag dat echt wel eens….Door de plooitjes bovenaan, oogt het kleed voor mij, ook mooier. Doordat ik wat twijfelde, wilde ik iets proberen met het kraagje. Daarom koos ik voor een mooie zwarte kantenboord die ik ook bij Marie Karo kocht.

6b8e9d6d-d30b-4518-b713-470e38629408

Ik zal maar zwijgen wat mijn man heel de tijd dacht over mijn kleed, maar nu dat het af is, vind hij het veel mooier. Die mannen toch…

Wat denken jullie? Heb ik jullie warm kunnen maken met deze jurk of niet? Is het geslaagd?

3a98eb89-e71d-479a-a050-a92a62783a7b4b13f6d9-9329-4cd9-8750-68d91f4c4bf3f1153075-a379-4f10-a60b-8b1d243fbea0

Mijn volgende stofje ligt al klaar, maar wanneer het af zal zijn, is een andere vraag.

Bedankt Petra van Marie Karo om de leuke foto’s te willen trekken.

Plaats een reactie