Gepakt en gezakt/ Back to school: let’s sti(c)k together part 4

Lieve lezers,

Yep, het is weer zover 😉 met de Let’s Sti(c)k together. Ons volgende opdracht was: Gepakt en gezakt/ back to school.

Normaal gezien was ik niet van plan geweest om met deze editie mee te doen ondanks ik weer vol met ideeën in mijn hoofd zat, maar wat er in je hoofd zit en wat haalbaar is, is een andere zaak. Vandaar dat ik me niet had ingeschreven.

Half juli ontdekte ik dat de rugzak van mijn prinsesje aan de tassenband aan het scheuren was. Even twijfelde ik om een nieuwe rugzakje te kopen, maar anderzijds was het wel een uitdaging om een boekentas te maken.  Dus, ik veranderde mijn planning.

Via Els van Snit en Rits volgde ik op zaterdag 05 augustus een workshop de kleuterboekentas Hazel.  

Daar aangekomen, vloog ik er meteen in. De andere deelneemster was er al. Gelukkig waren we met zijn tweeën. De tijd vloog. Ondanks door de dikte van de boekentas en het stof, heeft mijn naaimachine het willen stikken 😉

Ik was verplicht om met een onafgewerkte boekentas mee te nemen naar huis. Ik verwachte die avond nog vrienden bij ons thuis.

s’Avonds laat heb ik de boekentas nog afgewerkt, maar toen zag ik dat mijn tassenband aan de zijkant niet goed zat. Dit moest ik eerst met de hand afwerken en nadien pas met mijn naaimachine. Zondagavond, een dag voordat we op reis vertrokken, was hij klaar. Jammer genoeg, door het stijfsel, is er nu aan de zijkanten een opening van een dikke 1 cm. Ik heb een oplossing in mijn hoofd, maar ikga het navragen bij Els of het haalbaar is…  Ik heb nog een klein detaille bijgedaan. Ik heb aan de binnenkant van de boekentas verzorgd dat haar naam erin staat. Nu twijfel ik of ik het plastiek plaatje buiten op haar boekentas ga plaatsen ipv aan de binnenkant… Wat denken jullie zelf?

wp-image--200670967wp-image-1142320270wp-image--57674690wp-image-919209483wp-image-747323179wp-image-235983544wp-image--105625134

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Voor mezelf heb ik een nog handtas bijgemaakt. Ook dit was verplicht om het te maken, want mijn 1ste handtas van vorig jaar heb ik, met veel pijn in mijn hart, in moeten knippen. Ik was toen voor het eerst bij Pieke Wieke  

De handtas was jammer genoeg niet op tijd afgeraakt voordat we op reis vertrokken. Ik heb dan maar mijn naaimachine meegenomen 😬. Bij deze handtas heb ik echt gevloekt met de rits…

Hier en daar zijn er wel een paar beginnersfoutjes en ik twijfel nog of ik het nog los ga maken of niet…. Toch ben ik er trots op want het was de 2de keer dat ik een lederen handtas heb gemaakt voor mezelf en heb hier en daar het anders gedaan dan bij mijn 1ste. Ipv 1 binnenstof, heb ik een extra binnenvoering gebruikt. Op die extra binnenstof (voering) heb ik een deel van de tas een versteviging gebruikt, zo zal mijn handtas minder beschadigd zijn dan de 1ste handtas. In de handtas zijn er 3 zakken. 1 grote zak en 2 kleintjes naast elkaar.

wp-image-143009779wp-image-1172313857wp-image-1736240960wp-image--931592746

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Stof van de boekentas: gecoat katoen zowel van binnen als van buiten. Alles komt van Den Depot-Het Machien

* Wil je weten wat ik heb gebruikt om de boekentas zo mooi recht te krijgen? Ze hebben mij aangeraden om stylevile van 72 cm dik te nemen. Deze moet je niet op je stof strijken, maar kan je tussen je stoffen leggen. Gecoat katoen kan je namelijk niet strijken, vandaar deze keuze.

* Mijn handtas: buitenstof stevig imitatieleer vintage look komt ook van Den Depot- Het Machien. Binnenkant heb ik ooit eens via Yvette gekocht.

De fotoshoot dat ik in mijn hoofd had, moest ik veranderen. Ik wilde ook van mijn vakantie genieten, dus hebben we het maar bij ons thuis getrokken… Je moest eens weten dat ik op 3 dagen deze 2 opdrachten (boekentas: 1 volledige dag en paar uurtjes en de handtas werd op 2 avonden en een middagje gemaakt, en ja, 1 avond en een middag tijdens ons reis in Duitsland)

wp-image-785758707wp-image-1895624725wp-image--281765301wp-image-1831732462wp-image-432047715wp-image-1322030853wp-image--122145601wp-image-184798336

 

 

 

wp-image--802741484

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Liefs,

PS: benieuwd wat de andere dames hebben gemaakt? Klik dan op hun naam en kom zo te weten wat ze hebben gemaakt… veel leesplezier gewenst.

FlaflinkoUnique MariekeGirls in UniformYjonisTwo OwlettesJust Just10Nathalie’s NaaiselsWoohoo by DavinaLarthMimalokiNaaizWollebolViTessBlogliesjeTante Fee196Sewing à la carte HutseprutsQueridaBlogrevolutionBij OogappelsienLunatiekCrealiefjesMiss PixieStokstaartje doet het zoJust DelphineMamadammekeMiel de FleurStoffenspulletjes Noxeema Khadetjes

31 gedachtes over “Gepakt en gezakt/ Back to school: let’s sti(c)k together part 4

Plaats een reactie